Program „Rodzina 800+” to inicjatywa rządowa w obszarze polityki społecznej, mająca na celu wsparcie rodzin w wychowaniu dzieci poprzez comiesięczne świadczenia wychowawcze w wysokości 800 złotych na każde dziecko w rodzinie, bez względu na dochody.
Wnioski są przyjmowane i rozpatrywane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), który od 1 stycznia 2022 r. jest odpowiedzialny za obsługę programu „Rodzina 800+”. Wnioski można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną, a wypłaty świadczeń odbywają się na wskazane konto bankowe.
Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie umożliwia składanie wniosków o świadczenie „Rodzina 800+” za pośrednictwem bankowości elektronicznej eBankNet. Beneficjentami programu są rodzice, opiekunowie prawni oraz faktyczni dziecka, a także rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka i placówki opiekuńczo-wychowawcze.
Aby złożyć wniosek, klient banku musi zalogować się do systemu bankowości elektronicznej eBankNet i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi na stronie.
Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej ani merytorycznej danych zawartych we wnioskach i załącznikach. Wszelkie informacje dotyczące dalszej obsługi wniosku są dostępne w ZUS. Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów banku po przekazaniu do systemu informatycznego Emp@tia i ZUS.
Bezpieczeństwo w trakcie korzystania z systemu bankowości elektronicznej eBankNet jest priorytetem. Klienci nie muszą instalować żadnych aplikacji ani oprogramowania, aby wypełnić wniosek. Bank nie prosi o podawanie danych drogą e-mailową ani SMS-ową. Należy zachować ostrożność wobec e-maili lub SMS-ów z prośbą o podanie poufnych danych lub korzystanie z linków kierujących na strony internetowe banków.
Centrala Banku – Sekretariat
tel.: 82 562 15 55, 82 562 15 56
e-mail: sekretariat@wbschelm.pl
Kod SWIFT Banku: POLUPLPR