Jeśli składasz wniosek za pomocą bankowości elektronicznej/portalu Emp@tia, ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Jeśli nie masz takiego profilu, zostanie on dla Ciebie założony, a potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na podany w wniosku adres e-mail. Jednorazowe hasło do logowania otrzymasz na numer telefonu podany we wniosku i będziesz musiał je zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS.
Jeśli złożyłeś wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia, urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) otrzymasz na podany we wniosku adres e-mail. Wiadomość zostanie wysłana z adresu noreply@zus.pl.
Informacja o złożeniu wniosku pojawi się również na Twoim profilu na PUE ZUS w zakładce [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca] – [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków] po przetworzeniu wniosku, co może zająć do 48 godzin.
Jeśli złożyłeś wniosek przez PUE ZUS, znajdziesz go w zakładce [Dokumenty i wiadomości] – [Dokumenty wysłane].
Wszystkie informacje dotyczące wniosku i jego obsługi można znaleźć na PUE ZUS, w tym status obsługi wniosku i szczegółowe informacje dotyczące świadczenia dla dziecka objętego wnioskiem. Zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS, przejdź do zakładki [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca], a następnie wybierz [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].
Program „Dobry Start 300+” to inicjatywa, która ma na celu wsparcie rodziców i opiekunów w pokryciu kosztów związanych z rozpoczęciem roku szkolnego. Świadczenie w wysokości 300 złotych przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymują świadczenie do ukończenia przez nie 24. roku życia.
Ważne jest, że rodziny otrzymują świadczenie bez względu na dochód. Obsługą wniosków, przyznawaniem i wypłatą świadczeń zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Wszystkie informacje na temat złożonego wniosku i świadczenia są dostępne na portalu PUE ZUS. Wniosek należy składać co roku w terminie od 1 lipca do 30 listopada.
Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek, który może złożyć matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka. Wniosek o świadczenie dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.
Program „Dobry Start” nie obejmuje dzieci realizujących przygotowanie przedszkolne ani studentów, uczniów szkół policealnych i uczniów szkół dla dorosłych.
Wnioski o wypłatę świadczenia „Dobry start” należy składać co roku w terminie od 1 lipca do 30 listopada. Wniosek można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną przez portal informacyjno-usługowy Emp@tia, bankowość elektroniczną eBankNet lub portal PUE ZUS.
Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy zostanie złożony w kolejnych miesiącach, pomoc do rodziny trafi w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.
Wschodni Bank Spółdzielczy w Chełmie umożliwia klientom składanie wniosków o świadczenie „Dobry start” w systemie bankowości elektronicznej eBankNet. Jednakże, wniosek składa się w swoim imieniu, logując się do swojej bankowości elektronicznej. Nie ma możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby. Przed wypełnieniem wniosku zaleca się zapoznanie się z informacjami na temat programu Dobry Start na
Centrala Banku – Sekretariat
tel.: 82 562 15 55, 82 562 15 56
e-mail: sekretariat@wbschelm.pl
Kod SWIFT Banku: POLUPLPR