Informacja dotycząca bezpieczeństwa transakcji w internecie

UWAGA!

Aby pomóc Państwu, dbać o bezpieczeństwo podczas korzystania m.in. z bankowości elektronicznej, przypominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w sieci:

  1. Nie udostępniaj nikomu loginu i hasła do systemu bankowości elektronicznej.
  2. Nie otwieraj podejrzanych linków w otrzymanych wiadomościach e-mail i SMS.
  3. Zainstaluj i aktualizuj oprogramowanie antywirusowe, które może uchronić komputer i urządzenia mobilne przed wirusami oraz oprogramowaniem szpiegującym.
  4. Na bieżąco aktualizuj system operacyjny urządzenia oraz cyklicznie skanuj każde urządzenie programem antywirusowym.
  5. Cyklicznie sprawdzaj, czy numery rachunków w przelewach zdefiniowanych nie uległy podmianie.
  6. Przed potwierdzeniem transakcji zawsze weryfikuj zgodność numeru konta, na które przelewasz środki pieniężne z numerem odbiorcy oraz numerem, który jest w kodzie potwierdzającym transakcję, przekazanym z wykorzystaniem SMS.
  7. Na bieżąco przeglądaj historię rachunku i operacji pod kątem podejrzanych transakcji. Możesz w banku włączyć powiadomienia SMS o każdej wykonanej transakcji.
  8. Weryfikuj kopiowane numery rachunków bankowych do przelewów („kopiuj-wklej”).
  9. Nie korzystaj z bankowości elektronicznej za pośrednictwem niesprawdzonych urządzeń oraz połączeń (np. publicznych sieci WiFi).
  10. Zadbaj, aby każde używane oprogramowanie pochodziło z legalnego i zaufanego źródła.
  11. Jeżeli zaobserwujesz nietypowe lub podejrzane działania, niezwłocznie zgłoś ten fakt do banku.
  12. Nie ufaj telefonom od osób podszywających się pod pracowników Banku. Pracownicy banku nie dzwonią z numeru infolinii. Bank nigdy nie poprosi o pełny login, hasło, nr karty płatniczej z kodem CVV poprzez infolinię, SMS-a czy e-mail. Te dane zachowaj tylko dla siebie.
  13. Jeżeli podczas połączenia telefonicznego masz jakiekolwiek podejrzenia oszustwa to rozłącz się.
  14. Zachowaj zdrowy rozsądek. Weryfikuj wszelkie niepewności. Chroń swoje dane.
  15. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub próby przejęcia dostępu istnieje możliwość zablokowania konta bankowości elektronicznej na stronie logowania do bankowości elektronicznej poprzez przycisk „Zablokuj dostęp” i podaniu danych weryfikacyjnych.

eBankNet

System bankowości internetowej dla klientów indywidualnych.

eCorpoNet

System bankowości internetowej dla klientów biznesowych.

eCorpoNet2

System bankowości internetowej dla klientów biznesowych (bez JAVA).

kartoSFERA

System obsługi kart płatniczych
Skip to content